Jak se dalo očekávat, nový územní plán města Krupky byl schválen. PRO hlasovalo 14 z přítomných 18 zastupitelů, zastupitelka Anna Holešinská (DSSS) se zdržela. Zasedání se nezúčastnili Ing. Puchar, Ing. Sahulová a Mgr. Sieberová.
PROTI hlasovali pouze zastupitelé za Zdravou Krupku, kteří již dlouho sledovali přípravu UP, která se z mnoha důvodů táhla sedm let. S návrhem UP vyvěšeném 15 dní před prosincovým veřejným projednáním se podrobně seznámili, prokonzultovali ho s Ing. Janem Voborníkem, specialistou v oblasti územního plánování (STING Development) a Mgr. Davidem Dadučem z občanského sdružení Stop tunelům, který se problematice územního plánovaní již dlouhou dobu věnuje. Na veřejném projednání vznesli pak řadu otázek. V termínu pak podal Ing. Maleček spolu s dalšími 200 občany Krupky 3 námitky vůči takto předloženému UP. Připomínky v podobném duchu podal i zastupitel Ing. Příhoda a další občané Krupky.
Pořizovatel (město) zastoupený Ing. Táborskou je, jak se dalo očekávat, smetl ze stolu. Vyhověno bylo naopak osmi námitkám neuspokojených občanů, žádajících o změnu jejich vlastních pozemků na zastavitelné plochy. Ačkoli jde o značný nárůst další zastavitelné plochy, nepovažoval to pořizovatel za podstatnou změnu, která by vyžadovala další veřejné projednání, aby mohli vznést námitky další noví dotčení. Pořizovatel nepřipouští, že by mohli něco namítat.
Zastupitelé za Zdravou Krupku nejdříve vyzvali k odložení schvalování UP a uspořádání druhého veřejného projednání – neuspěli. Požadovali, aby hlasování o UP bylo jmenovitě zaneseno do zápisu zasedání, ale ani v tomto případě nenašli ostatní zastupitelé odvahu zvednout pro tento návrh ruku.
Nakonec hlasovala ZK proti tomuto UP, protože nebylo nikde v dokumentech, ani během projednávání doloženo, co je hlavním důvodem očekávaného ohromného nárůstu obyvatel Krupky, který dle dokumentace představuje 6 660 nových obyvatel, což je 50% současného stavu. Z údajů Českého statistického úřadu pak jasně vyplývá, že se v posledních letech počet obyvatel Krupky neustále snižuje. Migrační bilance je pak za poslední roky většinou záporná. Viz grafy zpracované na základě údajů ČSÚ.
Pořizovatel se dále vůbec netajil tím, že při zpracování UP byla dána přednost zájmům vlastníků pozemků na jejich převedení na plochy zastavitelné při nerespektování zákona o územním plánování, kde se jasně hovoří o tom, že pořizovatel v rámci cílů a úkolů územního plánování „…chrání krajinu jako podstatnou složku prostředí života obyvatel a základ jejich totožnosti. S ohledem na to určuje podmínky pro hospodárné využívání zastavěného území a zajišťuje ochranu nezastavěného území a nezastavitelných pozemků…. Další zastavitelné plochy lze změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání nemožnosti využít již vymezené zastavitelné plochy a potřeby vymezení nových zastavitelných ploch“. Řadou ustanovení stavebního zákona je sledována důsledná ochrana nezastavěného území, bez ohledu na vlastnictví konkrétních pozemků. A to není v novém UP Krupky nijak zohledněno. Stávající UP umožňoval stavby pro bydlení i podnikání v řadě ploch, jejichž kapacita není už řadu let využita. V oblasti bydlení je dokonce využita ani ne z 10 procent. Zároveň chránil a nelikvidoval zelené plochy a zóny v okolí zástavby.
Nový UP má jediný účel. Dál masivně rozšiřovat zóny pro bydlení a podnikání, což je vzhledem k současnému stavu zbytečné. Navíc se tak má dít na úkor zelených ploch a zón jako důležitého prvku stability krajiny a ochrany zdraví občanů.
Toto masivní navyšování dalších ploch pro bydlení a podnikání je tedy zcela zbytečné a pro občany škodlivé. Je prováděno pouze ve prospěch finančních zájmů majitelů pozemků. Tímto postupem však radnice porušuje řadu zákonných ustanovení územně plánovací legislativy a sama tím dává důvod k přezkumu UP či jeho posouzení podáním soudní žaloby.
(red.)