Ve středu 11. září bylo na tiskové konferenci v informačním centru Hornické krajiny Krupka představeno nové logo města. Vedení radnice ho připravovalo údajně již od jara, ale na zastupitelstvu města o tom nepadlo ani slovo.
Autorkou loga je grafička Tereza Skřivanová. Logo pořízené za 40 tis. Kč má údajně sloužit k lepší propagaci města po přijetí Krupky do UNESCO.
O zlepšení propagace města a vytváření komunikačních strategií se pak má postarat agentura Politicca (Petr Nový a Tomáš Syryčanský), které bude město každoročně vyplácet 200 tis. korun.
Z reakcí na facebooku (Zdravé Krupky, ANO, tohle je Krupka, ale především na oficiálních stránkách města), ale i na instagramu vyvolalo nové logo silnou vlnu kritiky. Lidem se prostě nelíbí. Důvodů mají více.
Ať už jsou ale důvody jakékoli, zásadním nedostatkem a velkou chybou byl postup skupiny lidí z vedení radnice při řešení tohoto záměru a jejich přístup (ignorování) vůči veřejnosti.
Hrstka radních zcela zapomněla, že město NENÍ (JEN) JEJICH! Víme, že s tím mají dlouhodobě problémy. Město je všech lidí, kteří v něm žijí a spoluvytvářejí ho. Ti se měli o záměru včas dozvědět, dostat právo se k novému logu vyjádřit a následně vybrat nejvýstižnější návrh.
"Otevřené" radnice se takto ke svým lidem nechovají. Nechovají se tak ani k zastupitelům. Ani ti nevěděli, jaké pikle se kují za zavřenými dveřmi. "Otevřené" radnice postupují zcela jinak: oznámí záměr, vyhlásí veřejnou soutěž, nechají vypracovat několik návrhů a ty pak předloží veřejnosti, aby sama rozhodla, který z návrhů nového loga nejlépe vystihuje charakter města.
Nic z toho však vedení radnice neudělalo! Nyní se marně snaží v médiích obhájit "své dítko". Až z tisku jsme se tak dozvěděli, kdo a za kolik logo zpracoval (Krupka má nové logo. Připravuje se na zvýšený zájem turistů po zápisu hornické krajiny Krušnohoří na seznam UNESCO), a také to, že na přípravě pracoval tým OSMI lidí (Po zápisu do UNESCO severočeská Krupka hledá, jak přilákat více turistů). O koho konkrétně jde, se můžeme jen domýšlet. Roli bývalého zastupitele za ČSSD Mgr. T. Syryčanského MBA v tomto týmu a záměru necháváme bez komentáře. Lidé si již nyní o tom myslí své.
UKÁZKA DOBRÉ PRAXE PRO NAŠE KRUPSKÉ RADNÍ
Ve stejném čase objevila zpráva z Litoměřic. Litoměřice jsou v mnoha směrech velmi otevřeným a pokrokovým městem, kterému můžeme jen závidět. Podívejte se, jak se tam popasovali s novou vizuální identitou města. Litoměřičtí zastupitelé nešetřili superlativy: "Je to absolutní bomba."
Tomu ale předcházela zcela jiná příprava, než jak jsme zažili u nás.
Zdroj: https://litomericky.denik.cz/zpravy_region/litomerice-hledaji-nove-logo-pri-propagaci-nahradi-dosavadni-erb-20190416.html
Litoměřice hledají nové logo. Při propagaci nahradí dosavadní erb
Zdroj: https://litomericky.denik.cz/zpravy_region/litomerice-hledaji-nove-logo-pri-propagaci-nahradi-dosavadni-erb-20190416.html
Litoměřice hledají nové logo. Při propagaci nahradí dosavadní erb
U nás se vše odehrávalo za zavřenými dveřmi. Lidé je nezajímali. Dokonce i jednání v radě města se zástupci agentury Politicca (Pavel Nový, Mgr. T. Syryčanský, MBA) proběhlo bez zapisovatelky. A přitom má město měsíčník Radnice, webové stránky a oficiální facebookovou stránku.
Tak takoví lidé řídí naše město.