logo

  Vrátíme Krupce dobrou pověst



Zdravá Krupka

Krupský „Existenční ples“ v kulturním opojení

12.02.2013

Fejeton
Ples města Krupky – tj. radnice a průmyslové zóny se skutečně stal událostí roku. Ani ne tak tím, že se ho z existenčních důvodů museli zúčastnit všichni ti, kteří něco od starosty Matouše chtějí, ale díky vystoupení Karla Roučka – radního pro sport a kulturu. Ten se předvedl nejen "existenčně" plesajícím, ale díky TV REGIA i široké veřejnosti v podobě éterického a ladně se vlnícího Aladina, hladícího svou tajemnou lampu. Džina však z lampy nevypustil.

Už začátek televizní reportáže navnadil ty občany, které v Krupce trápí nedostatečná podpora kultury. Ředitel největší krupské atrakce - fabriky na výrobu izolací totiž prohlásil, že se rozhodl společně se svými ředitelskými kolegy z ostatních podniků průmyslové zóny směřovat větší část své podpory občanského života Krupky právě do kultury. Je to bezesporu úctyhodný čin. Jen doufejme, že se zaměří i na kulturu poněkud náročnější.

A první (snad ne poslední, řeknou si třeba krupští ochotníci) výsledek ředitelské aktivity se dostavil už na plese města. Ozdobou plesu se díky tomu stalo vystoupení sloupů české popkultury - nestárnoucí Saxany Petry Černocké a elektrizujících Maxim Turbulenc. Prý právě v nadšení z této kulturní tsunami, která zaplavila město, vystoupil se svým famózním tanečkem i radní pro kulturu p. Rouček. Obecně fajn věc, hodná smeknutí. Vlivný představitel města, kterému jako jedinému starosta Matouš jmenovitě poděkoval za vynikající spolupráci při správě města, předvedl, že není žádný nabob. Odhodil vážnost své funkce a zároveň dokázal, že si ze sebe dokáže udělat legraci. „Je to dobrej kluk a nehraje si na žádnýho boha,“ řeknou si mnozí neznalí zákulisí radnice.

Toto naivní nadšení však budou těžko sdílet ti, kteří p. Roučka znají z jednání zastupitelstva města. Z nich je znám spíš jako bezohledný agresivní obhájce svých soukromých zájmů, především v oblasti hazardu a městských financí údajně tekoucích do masového sportu. A také jako obhájce všeho, co ke škodě města předloží zastupitelstvu starosta Matouš. Jistě mnohým při jeho tanečku zatrnulo, protože v jeho rukou viděli místo jím majetnicky hlazené Aladinovy lampy pokladnu města. A v ní jak džina uzamčené tajemství toho, co že to vlastně Matoušova parta dělá s financemi a majetkem města. Proto nesmí tento džin ven!

Důkazem je zuřivý odpor Matoušových lidí k auditům v organizacích města - v Saifertově Sportu Krupka především, odpor k vydání podkladů k dotacím - v Roučkově TJ Krupka především, nebo k vydání dokumentů o starostových tzv. veřejných zakázkách. Momentálně se to týká rozpočtu na rok 2013 předloženého v podobě několika strohých čísel, z nichž se o záměrech radních s městem nedozvíte vůbec nic a nemáte navíc šanci cokoliv zkontrolovat.

A tak těm, kteří znají krutou realitu správy města, připomíná plesový taneček p. Roučka taktiku středověkého despoty, který  umlčel reptání jím oškubávaných poddaných jednou za čas tím, že před nimi vystoupil v roli klauna, vykutálel pár sudů pivní břečky a rozhodil mezi ně trochu nikláků. „Teď se pobavte a pak, čeládko, zas na mě makat a hlavně držet hubu a krok!“ uplivl si pak velmož a odkráčel do svých komnat.
P. Maleček, opoziční zastupitel


Vaše emailová adresa nebude použita k jiným účelům.
Odběr novinek se dá odhlásit v každém přijatém emailu.